Hej tillsammans !
Långa dagar på jobbet och alltid vid datorn. Så hade jag ingen mening att titta här på kvällarna -- tyvärr, vad synd. Men jag hade lite tid att virka mina gardiner, så att jag nu är nästan säkert att dem blir färdiga till jag åker till Sverige nästa gång (jag hoppas till jul).
@ maggan och elch:
bäst på bondegården är att få helt färsk mjölk alltid jag vill ha. Den är så jätteläcker! Jag skulle dö för att dricka en kop "kovarm" mjölk!
Men vi är inga bönder! Bonden bor också här med sin fru, och vi, min man och jag, vi hyrar av dem in ovanvåningen.
Jag har sett "Bauer sucht Frau" flera gånger, men inte regelbunden. Men: vi har svenska vänner som tror att "Bauer sucht Frau" är typisk tysk teve. De är absolut entusiastiska av serien och missar inte en enda! De tror tyska serien är mycket bättre än den svenska kopien.
maggan, är det inte en äventyr att rota in sina egna grejer?! Så hittar man ibland verkliga skatter som tyg till julgardiner

Nu hoppas jag att du också hinnar med att dem är färdiga innan 1:e advent.
elch, det är redan flera veckar sen, men det var verkligen en fin helg hos min bror. Vi ses för sällan och så hade vi mycket att prata om.
Hoppas det går bra med din mamma. Jag jobbar i en REHA-Zentrum och många av vara patienter har fått ny knäleder. Jag har lärt "Arzthelferin" och gör nu tidlister för patienter och koordination mellan terapeuter, läkare, patienter och också försäkringskasser. det är mycket roligt att jobba där, eftersom nästan alla patienter har högst motivation att blir mobila och man kan iaktta framsteg varje dag. Det är mycket tillfredställande. Så önskar jag också bäst för din mamma!
Vi var inte lediga i måndags här i Niedersachsen tyvärr. Men nu är det redan torsdag och fredag vill går sabbt på jobbet.
Så önskar jag redan idag en trevlig helg med väder att man kan gå ut lite. Sista dagar var det väldigt stormigt här med mycket regn.