prata om allt man vill
-
- Danksagung erhalten: 14 Mal
Re: prata om allt man vill
Hejsan Halgrim.. hur är det med dig.. är du också tvungen att vänta tills nästa år att åka till Sverige igen? Vilket är ditt favoritlandskap där?
Och var nånstans ligger Pinneberg?
Bästa hälsningar :-)
Och var nånstans ligger Pinneberg?
Bästa hälsningar :-)
M-Lin
-
Hej Mona-Linnea,
Jag har varit på sommaren i Norrland men jag tyckte inte att det var sommar. Det var jävla kalt.
Vår stuga är inte som vanligt röd/vit, den är gul/vit. Vi trivs mycket den.
Hälsning
Mikko
Jag har varit på sommaren i Norrland men jag tyckte inte att det var sommar. Det var jävla kalt.
Vår stuga är inte som vanligt röd/vit, den är gul/vit. Vi trivs mycket den.
Hälsning
Mikko
-
Tjena Halgrim,
kul att hälsa dig här. Hur ofta resa du till Sverige? Egen stuga även där?
Hälsning
Mikko
kul att hälsa dig här. Hur ofta resa du till Sverige? Egen stuga även där?
Hälsning
Mikko
- Svipp
- Danksagung erhalten: 8 Mal
Hej tillsammans,
jag kan bara komma hit på kvällarna... och inte varje kväll.. tyvärr.
Men jag vill också berätta:
Jag ska åka till Sverige redan in december !! Vårt hus står i Dalsland ! Vi hoppas vi har snö, men det är inte säkert. Och det är inte verkligen viktigt. Viktigt är at vara där. Det blir mycket roligt att träffa vår vänner och vandra genom skogen och sitter vid öppen spis och ... och...
Vi ska stanna 3 veckor
Jag lärde mig svenska på VHS och i landet själv. Men jag vet inte om grammatik är alltid bra
jag kan bara komma hit på kvällarna... och inte varje kväll.. tyvärr.
Men jag vill också berätta:
Jag ska åka till Sverige redan in december !! Vårt hus står i Dalsland ! Vi hoppas vi har snö, men det är inte säkert. Och det är inte verkligen viktigt. Viktigt är at vara där. Det blir mycket roligt att träffa vår vänner och vandra genom skogen och sitter vid öppen spis och ... och...
Vi ska stanna 3 veckor

Jag lärde mig svenska på VHS och i landet själv. Men jag vet inte om grammatik är alltid bra

Ha det bra så länge och hejdå
Heike och Svipp
Heike och Svipp
Hej, Hej allihopa,
vad jättekul att kunna skriva (prata) på svenska. Det är precis som du säger Halgrim, det är verkligen inte så ofta som man har möjligheten att underhålla sig på svenska. Redan nu när jag själv skriver det här, så märker jag hur mycket jag själv egentligen glömmer, jätte bra att kunna "öva!
Svipp, vad du har det bra som kan resa till Sverige så snart som i december.
Själv få jag massor av besök från Sverige, så för mig blir det ingen resa mer iår.
Hoppas du får det fint, det blir säkert snö, vänta bara
Önskar er alle en trevlig kväll
vi kanske ses i Chat??
Hälsningar
Somia
vad jättekul att kunna skriva (prata) på svenska. Det är precis som du säger Halgrim, det är verkligen inte så ofta som man har möjligheten att underhålla sig på svenska. Redan nu när jag själv skriver det här, så märker jag hur mycket jag själv egentligen glömmer, jätte bra att kunna "öva!
Svipp, vad du har det bra som kan resa till Sverige så snart som i december.
Själv få jag massor av besök från Sverige, så för mig blir det ingen resa mer iår.
Hoppas du får det fint, det blir säkert snö, vänta bara
Önskar er alle en trevlig kväll
vi kanske ses i Chat??
Hälsningar
Somia
-
Svipp hat geschrieben:Hej tillsammans,
Men jag vet inte om grammatik är alltid bra
Hej Svipp,
Välkommen!
Det spela ingen roll. Själv lära jag mig även fortfarande grammatik och därför att finns detta rum. Här kan man skriver svenska hur som helst. Tycker här finns många duktiga människor vilka mycket bra prata svenska. Så lära vi alltihop.
Ju mer man skriver här ju bättre blir det...

Har det bra så, vi ses åter
Mikko
-
..men du,Mikko, verkar vara ju inte så särskilt duktigt på att jobba om du bara sitter här o skriver hela dagen :-)) eller har du semester? ..då skynda dig o åka till Sverige!
Roliga-soliga-mysiga hälsningar!!
Roliga-soliga-mysiga hälsningar!!
M-Lin
-
Hej M-lin,
tyvärr har jag ingen semester just nu. Det löner inte att reser till Sverige. Jag antar att du inte heller jobba idag?
Vad har vi bra det...
Hälsning
Mikko
tyvärr har jag ingen semester just nu. Det löner inte att reser till Sverige. Jag antar att du inte heller jobba idag?
Vad har vi bra det...
Hälsning
Mikko
Hej på alla,
M-Lin, ja, tyvärr måste jag vänta till nästa sommar att åka till Sverige igen. Mitt favoritlandskap är Värmland, men jag åker gärna också till andra landskap i Sverige. T. ex. till Halland för att bada i havet. Sista året var vi i närheten av Stockholm på en liten ö i skärgården.
Pinneberg ligger i Schleswig-Holstein, väster om Hamburg.
Mikko, jag försöker åka till Sverige nästan varje år, men det går inte än.
Nej, tyvärr har jag inget eget hus i Sverige, men jag drömmer att ha en liten stuga i Värmland vid en liten sjö. Så måste jag alltid hyra en stuga.
Somia, du har rätt, det är jättebra att vi kunna öva skriva på svenska här. Jag vet inte att det finns människor från Sverige här i närheten för att prata.
Vänliga hälsningar
Halgrim
M-Lin, ja, tyvärr måste jag vänta till nästa sommar att åka till Sverige igen. Mitt favoritlandskap är Värmland, men jag åker gärna också till andra landskap i Sverige. T. ex. till Halland för att bada i havet. Sista året var vi i närheten av Stockholm på en liten ö i skärgården.
Pinneberg ligger i Schleswig-Holstein, väster om Hamburg.
Mikko, jag försöker åka till Sverige nästan varje år, men det går inte än.
Nej, tyvärr har jag inget eget hus i Sverige, men jag drömmer att ha en liten stuga i Värmland vid en liten sjö. Så måste jag alltid hyra en stuga.
Somia, du har rätt, det är jättebra att vi kunna öva skriva på svenska här. Jag vet inte att det finns människor från Sverige här i närheten för att prata.
Vänliga hälsningar
Halgrim
-
..väster om Hamburg.. så bor du ju underbar nära Sverige!
..en liten stuga i Värmland vid en sjö låter härligt, verkligen. Önskar dig att du kan förverkliga din önskedröm nån gång...?!
Ha det bra.. önskar alla här en trevlig kväll!
..en liten stuga i Värmland vid en sjö låter härligt, verkligen. Önskar dig att du kan förverkliga din önskedröm nån gång...?!
Ha det bra.. önskar alla här en trevlig kväll!
M-Lin
Hejsan !
Nu ska jåg versöka att skriva på svenska. Jåg tycker det är inte så lätt, jåg prata bättre än skriva. Varje År reser vi till södra Sverige till Blekinge sveriges Trädgård. Vi ha vänner där så vår vi låna däras Sommerstuga . Det är en så vint Land, jåg kunne flytta dit men min Mann vill inte lämna Tyskland vi har 2 bårn och 1 bårnbårn.Nu måste jåg vänta tills nästa År Sommaren då blir det Sverige igen
många hälsningar till alla
Edda
Nu ska jåg versöka att skriva på svenska. Jåg tycker det är inte så lätt, jåg prata bättre än skriva. Varje År reser vi till södra Sverige till Blekinge sveriges Trädgård. Vi ha vänner där så vår vi låna däras Sommerstuga . Det är en så vint Land, jåg kunne flytta dit men min Mann vill inte lämna Tyskland vi har 2 bårn och 1 bårnbårn.Nu måste jåg vänta tills nästa År Sommaren då blir det Sverige igen
många hälsningar till alla
Edda
-
Hejsan Edda,
kul att du snacka med här. Jag kan påminner mig efter Blekinge då har jag varit mycket ofta tidigare sedan. Men jag tycker västkusten bättre om stränderna är finare där. Dessutom är det kul när solen går ner på havet och du kan se det. Vid ostkusten kan du tyvärr ingen solnedgång njuter.
Hälsning
Mikko
kul att du snacka med här. Jag kan påminner mig efter Blekinge då har jag varit mycket ofta tidigare sedan. Men jag tycker västkusten bättre om stränderna är finare där. Dessutom är det kul när solen går ner på havet och du kan se det. Vid ostkusten kan du tyvärr ingen solnedgång njuter.
Hälsning
Mikko
-
Hej Mikko, en solnedgång kan man väl njuta av överallt :-) Frågan är bara om solen "dyker ned" i havet eller försvinner bakom en skog, berg, eller vad som helst..
M-Lin
-
javisst. Men jag tycker om att solen dyker ned i vattnet o i så fallet är jag vid ostkusten på fel plats.
Mikko
Mikko
Hej Mikko
den stugan vi ha ligger vid östersjön, jåg tycker Blekinge är so fint med sina sten,skogen och vatten
Edda
den stugan vi ha ligger vid östersjön, jåg tycker Blekinge är so fint med sina sten,skogen och vatten
Edda