Übersetzungshilfe

Antworten
tamore
Beiträge: 1
Registriert: 17. Dezember 2007 23:49

Übersetzungshilfe

Beitrag von tamore »

falls jemand ganz viel Lust hat und mir einen Gefallen tun mag, würd ich mich riesig über eine Übersetzung freuen. Wäre mir eine große Hilfe ....
Danke, Tamo (Kiel) :Flagge2:

”Hoppas Staffan kommer tillbaka”
Wislander lider med sin kompis
Staffan Olsson får stöd – från sina före detta landslagskompisar.

– Jag hoppas att han kommer tillbaka, säger både Magnus Wislander och Pierre Thorsson till sportbladet.se.

Beskedet om Staffan Olssons hjärtproblem slog ner som en bomb på en presskonferens i dag. Men för spelarna i handbollslandslaget under Bengt Johanssons era kom det inte som en nyhet.

– Jag har vetat om att han har haft problemet, men inte att han måste göra något åt det direkt, säger Magnus ”Slangen” Wislander.

Wislander, i dag tränare i elitseriekonkurrenten Redbergslid, pratade med Staffan Olsson så sent som i går.

– Jag träffade honom i går, men då sa han ingenting om det här. Men jag får höra av mig till honom nu. Jag hoppas att han kommer tillbaka. Det är en god vän och en stark profil inom svensk handboll.

Pierre Thorsson, i dag tränare i allsvenska Hästö, hade inte hört talas om att Staffan Olsson tar timeout, men säger:

– Jag vet att han opererade sig i unga år, men jag visste inte att han skulle ta ett uppehåll. Det är bara att hoppas att han kryar på sig.

– Jag tror säkert att han kommer tillbaka. Han brinner ju för handbollen. Jag ska ringa till honom och kolla upp vad som har hänt.


Advertisement
Schwedisch bequem online von zu Hause aus lernen - klicke auf das Bild für weitere unverbindliche Informationen:



Tragetasche "Dalapferde" - für weitere Infos hier klicken:

Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast